• Csak megbízható webáruházból rendeljünk, ahol a cégadatok, illetve egyéb fontos, a vásárlással kapcsolatos információk fel vannak tüntetve: ÁSZF, Elállás, Garancia, Szállítási és fizetési információk, stb.
• Figyeljünk oda a szállítási időre! Kellemetlen meglepetés érhet minket, ha kiderül, hogy a termék "külső raktáron" van, és 10-15 munkanap is lehet a kiszállítás
• Mielőtt vásárolunk egy webshopban, érdemes megnézni a véleményeket, értékeléseket
• Az ékszereknél különösen fontos, hogy jó minőségű, valósághű képek (ha lehet több is) álljanak rendelkezésre a termékről, pontos termékleírással, paraméterekkel
• Figyeljünk oda a méretekre és arányokra: ha nem látunk olyan képet az ékszerről, ahol modell viseli, akkor mindenképp nézzük meg a méreteket!
Könnyen elképzelhető, hogy a valóságban jóval nagyobb, vagy épp kisebb az ékszer, mint amire számítottunk
• Fokozottan érvényes ez a nyakláncokra: Mindig nézzük meg a lánc hosszúságát és a szélességét is. Hölgyeknél a 45 cm, férfiaknál az 50 cm az átlagos, normál hosszúságú nyaklánc, de számos méretben kaphatóak
• Nemesacél és ezüst ékszer, illetve fülbevaló esetében érdemes figyelni a termék súlyát is
• Fontos, hogy a színárnyalatok kis mértékben eltérhetnek a valóságban, hiszen ez az eszköz színbeállításától is függ
• Ha fémallergiánk van, csak olyan ékszert vásároljunk, ahol fel van tüntetve, hogy antiallergén/hipoallergén anyagból készült a termék
• Nemesfémet csak olyan cégtől vásároljunk, amelyik rendelkezik nemesfém forgalmazási engedéllyel, a NEHITI regisztrációs szám pedig fel van tüntetve az oldalon
• Ha gyűrűt rendelünk, mindig vegyük alapul egyik saját gyűrűnket, amelynek pont megfelelő a mérete. Mérjük meg a belső átmérőjét, majd ennek megfelelően válasszuk ki a gyűrűt. Amennyiben nem találunk pontos egyezést, inkább pár mm-el nagyobb átmérőjű darabot vegyünk, mint kisebbet.
• Karkötőből érdemes állítható hosszúságút vásárolni, azonban ha nem megfelelő a méret, könnyen kivetethetünk pár szemet az ékszerből, és méretre igazíttathatjuk egy ékszerésszel
• Ha leadtuk rendelésünket a kiválasztott ékszerre, olyan helyre kérjük a kézbesítést, ahol a nap nagy részében tartózkodunk. A futárszolgálatok általában reggel 8 és du. 17 óra között kézbesítik a rendeléseket. Szinte minden futárszolgálat minimum kétszer megkísérli a csomag kézbesítését, így ha elsőre nem is sikerül átvennünk, van lehetőségünk másik időpontot egyeztetni a futárral vagy a csomagküldő szolgálat ügyfélszolgálatával.