Ha esetleg nem tetszene a megrendelt ékszer, akkor az alábbi garanciák érvényesíthetőek.
Ha a megrendelt ékszerek nem nyerték el tetszésed, és nem kívánsz élni a csere lehetőségével, akkor 14 napon belül élhetsz pénzvisszafizetési jogoddal, amelynek értelmében ha hiánytalan, eredeti állapotában visszajuttatod hozzánk a csomagot, akkor cégünk a megadott számlaszámra visszautalja a rendelés teljes összegét. Webáruházunk 100%-os 14 napos pénzvisszafizetési garanciát vállal.
FONTOS: Visszaküldés előtt kérlek minden esetben egyeztess velünk e-mailben (info kukac ekszer-sziget.hu)
Ha a megrendelt ékszerek nem nyerték el tetszésed vagy méret problémák merültek fel, akkor 14 napig élhetsz cseregarancia-jogoddal.
A megrendelt ékszereket eredeti, sérülésmentes állapotban küldd vissza részünkre, mi pedig törekszünk rá, hogy csere igényedet minél gyorsabban és rugalmasabban ki tudjuk szolgálni! Az újbóli kiszállítási díj ez esetben a vásárlót terheli. *
Kérjük, hogy csere esetén a visszaküldendő terméket a lehető leghamarabb, de legkésőbb 5 napon belül add fel részünkre.
Kérjük, amíg nem győződtél meg róla, hogy a választott méret megfelelő, addig ne távolítsd el a terméken lévő címkét, cédulát!
FONTOS: Visszaküldés előtt kérlek minden esetben egyeztess velünk e-mailben (info kukac ekszer-sziget.hu)
* Amennyiben a megvásárolt karikagyűrű pár értéke meghaladja a 20.000 Ft-ot, az első csere alkalmával az újraküldés díját mi álljuk!
• A köves, illetve bevonattal ellátott ékszerekkel ne fürödjünk, strandoljunk
• a gyűrűket kézmosásnál, mosogatásnál mindig vegyük le
• A termál és tengervíztől fokozottan óvjuk ékszereinket
• Sportoláskor, szaunában és szoláriumban ne viseljük az ékszert, parfümöt pedig közvetlenül ne fújjunk rá, illetve krémekkel és egyéb kozmetikai/vegyi anyagokkal lehetőség szerint ne érintkezzen.
• Öltözködés közben ne viseljünk ékszert, mert beakadhat a ruhába
• Otthon már lehetőség szerint ne viseljük az ékszereket, házimunkát ne végezzünk benne
• Fokozottan óvjuk a mechanikai sérülésektől, fizikai jellegű munkavégzés során, alvás alatt ne viseljünk ékszert! A gyűrűt ne hordjuk közvetlenül egymás mellett más gyűrűvel, mert a folyamatosan súrlódástól a termék kopik, karcolódik!
• Az ékszerek tárolása szintén kulcsfontosságú állapotuk megőrzésében: az ékszereket lehetőleg tasakjában vagy ékszerdobozban tároljuk.
• Az arannyal/ezüsttel futtatott és ragasztott köves ékszereket nem javasoljuk mindennapi használatra
• Vedd figyelembe, hogy alkalmi, divatékszert vásárolsz. A goldfilled és nemesacél ékszerek kivételével, nem alkalmasak mindennapi, folyamatos használatra!
• A bőrből készült termékek, karkötők, szíjak, nyakláncok nem vízállóak. Felületükön a vízzel történő érintkezés hatására csúnya foltok jelennek meg, felpuhulnak és könnyen sérülnek, továbbá színét veszti, idővel pedig a szíj bomlásnak indul. Az ebből adódó sérülésekre nem terjed ki a garancia.
• Különösen karkötők, bokaláncok és gyűrűk esetében ügyeljünk rá, hogy a méretünknek megfelelő ékszert hordjuk. Amennyiben az ékszer mérete nem megfelelő, pl. bő, könnyen elveszíthetjük, ha pedig szűk, szoros, akkor elszakadhat.
Szeretnénk tájékoztatni, hogy webáruházunkban divatékszereket forgalmazunk, melyek a 151/2003 kormányrendelet alapján nem minősülnek tartós fogyasztási cikknek, így ezen termékekre garancia nem, csak szavatosság vonatkozik. Szavatosság esetén az Eladó felelősséget vállal azért, hogy eladáskor hibátlan terméket adott át a Vevőnek és nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni. Szavatossági igényét a Vevő a vásárláskor kapott számlával érvényesítheti.
FONTOS: Hibás árucikk esetén a hatályos jogszabályoknak megfelelően a vásárló - elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A szavatosság nem érvényesíthető az alábbi esetekben:
• Nem rendeltetésszerű használatból eredő, illetve a fogyasztó hibájából, gondatlan kezelés miatt bekövetkezett sérülések: karcolások, törés, szakadás vagy bármilyen fizikai sérülés, vízzel való érintkezés hatására fellépő oxidáció
• Erős vegyszerek, vegyi anyagok (pl.: parfüm, hajlakk, szappan egyéb kozmetikumok) hatására az ékszer felületén bekövetkezett elváltozás (elszíneződés, maródás).
• Mindennapi használatból adódó mechanikai sérülések (karcolódás, kopás, kő kiesés, törés stb.)
• Erős napfény, közvetlen hőhatás miatt fellépő kifakulás
• Az ékszeren végrehajtott bármilyen módosítás (házilag vagy ékszerész által)
• Ajándék termékek esetén
Minden csomagolásra kerülő terméket ellenőrzünk, hogy kifogástalan ékszert küldjünk ki megrendelőink számára. Ennek ellenére sajnos előfordulhat, hogy hibás terméket kapsz. Ilyen esetben minél előbb, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezd Ügyfélszolgálatunknak e-mailben vagy a weboldal üzenetküldő rendszerén keresztül.
Kérjük vedd figyelembe, hogy a termékek színe a valóságban (a monitor beállításaitól függően) minimálisan eltérő lehet.
A képek nem tükrözik pontosan a termékek valódi méreteit, azok a leírásban mindig meg vannak adva.
A termékek mérése manuálisan történik, ezért +/- 1-3 mm eltérés lehetséges.
FONTOS: A csomagot mindig a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében bontsd fel!
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
FONTOS: Hibás árucikk esetén kérjük, pontosan írd le a hiba jellegét és lehetőség szerint készíts róla képet.
A hibás terméket az Ügyfélszolgálat által megadott módon, az eredeti számlával együtt (javasoljuk a számla lemásolását) vissza kell küldened. Beérkezés után az általad megadott információk alapján a terméket megvizsgáljuk a cseréről pedig 5 munkanap alatt döntünk. Ha cserére valamilyen okból kifolyólag nincs lehetőség, úgy a teljes vételár levásárolható, de kérheted a kifizetett összeg visszatérítését is.
FONTOS: Terméket csak eredeti, újra eladható állapotban, díszcsomagolásban küldött terméknél annak megléte esetén áll módunkban visszavenni, ezért kérjük, őrizd meg ezeket!
A szerződéstől az áru átvételét követő 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhatsz. Ebben az esetben egyeztess velünk e-mailen vagy a weboldal üzenetküldő rendszerén keresztül, és mi legkésőbb az elállástól, ill. az áru visszavételétől számított 14 naptári napon belül visszafizetjük vásárlásod ellenértékét.
FONTOS: Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, illetve visszaszolgáltatásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Az elállási jog gyakorlásának feltételei:
Az árut csak eredeti, újra eladható állapotában, díszcsomagolásban küldött terméknél annak megléte esetén áll módunkban visszavenni, ezért kérjük, őrizd meg ezeket!
Higiéniai okokból, a felbontott csomagolású fülbevalókat nem áll módunkban visszavenni/cserélni.
Amennyiben bármilyen módosítást (házilag vagy ékszerész által) hajtottál végre a terméken, az elállásra már nincs lehetőséged.
• A vevő kötelessége a termék sérülésmentes visszajuttatása az eladóhoz. A terméket késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék jelzésétől számított 14 naptári napon belül fel kell adni részünkre.
• A visszaküldés költsége minden esetben a Vevőt terheli, teljes elállás esetén a törvényben előírt módon, a legkevésbé költséges szállítási díjat visszatérítjük. Az utánvét kezelési költség nem képezi részét az alap szállítási költségnek (ez egy extra szolgáltatás, amely a futárcégnek fizetendő) így az nem kerül visszatérítésre.
• Pénzvisszatérítést kizárólag átutalással tudunk teljesíteni. Amennyiben más módon kéri, annak esetlegesen felmerülő költségeit a vevőnek kell állnia!
• Elállás esetén a terméket a csomagban kapott összes tartozékával és kiegészítőjével (díszdoboz, díszcsomagolás, ajándék termék) vissza kell küldeni.
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Megrendelés elküldését követően már csak az "Ügyfélszolgálat/Kapcsolat” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
FONTOS: A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor, a csomag futárszolgálatnak átadását megelőzően!
Amennyiben a kiszállított csomagot a megrendelő nem veszi át és az visszaszállításra kerül raktárunkba, akkor mind a kiszállítás, mind pedig a visszaszállítás költsége a vevőt terheli, és minden esetben kiszámlázásra kerül a megrendelő részére!
Az internetes online rendelés egyben egy szerződés az ügyfél és az árút értékesítendő cég között. A webáruházat üzemeltető cég vállalja, hogy az ügyfelet tájékoztatja jogairól, a megrendelt árút a lehetőség szerint és adott időn belül leszállítja, csomag feladás előtt értesíti a csomag érkezéséről és esetleges fizetendő utánvétes összegről. Cégünk fenntartja a jogot, hogy az át nem vett csomagból keletkezett kár összegét áthárítja az ügyfélre!
A futárszolgálat cégünk fele leszámlázza az át nem vett csomagok kiszállítását, függetlenül attól, hogy azt átvették vagy sem. Ez pedig vesztességként jelentkezik cégünknél.
Sikertelen csomag kézbesítés esetén: A GLS futárszolgálat oda-vissza szállítás költségét számlázza cégünknek. Amennyiben nincs szüksége a megrendelt árura, akkor az ÁSZF 7-es pontja szerinti elállási jogot gyakorolhatja 14 napon belül - azonban - a csomag visszaszállításának díja, illetve az egyéb plusz költségek, amelyek a szállítás során felmerültek (pl. utánvét kezelési költség) a vevő részére kiszámlázásra kerülnek.
Probléma esetén az info kukac ekszer-sziget pont hu email címre küldött levélben jelezd nekünk észrevételed. Kérjük, a rendelés azonosítód mindig tüntesd fel.
Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban.
Az ügyfélszolgálat e-mail címe: info(kukac)ekszer-sziget.hu
Panasza kivizsgálásának érdekében az alábbi testülethez is fordulhat.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
|
|
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Békéltető Testület
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: Katt
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 1171 Budapest, Nyitány utca 33. (Nem üzlet!)
Email cím: info@ekszer-sziget.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.